UPDATE!

Het is alweer een tijd geleden dat ik wat van mij heb laten horen. In de meivakantie heb ik 2 weken in Brighton ‘gewoond’. Ik heb het erg naar mijn zin gehad en hoop stiekem dat ik de tijd nog kan terugdraaien. Of mijn engels zo vooruit is gegaan… niet echt. Maar wat een ervaring zeg! En ik merk dat ik nu sneller op vreemde mensen afstap, wat ik voorheen nooit deed.
Intussen is de zomervakantie alweer voorbij, wat gaan de weken toch ongelovelijk snel.. En wat baal ik zeg… ik moet het jaartje helaas weer overdoen. Had ik maar meer tijd in mijn school gestoken. (wat ik elk jaar zeg) Maar aan de ene kant ik heb meer tijd om andere leuke dingen te doen! In het begin was het echt balen, maar ik moet het accepteren, onlangs ik met kinderen in de klas zit die 2 jaar jonger zijn. Vorige schooljaar vond ik het verschil al groot, ik ging namelijk van 4mavo naar 4havo. Hopelijk gaat  het jaar snel voorbij gaat en ik kan beginnen aan mijn examenjaar.
In het begin van de vakantie ben ik voor het eerst naar Stockholm geweest! Het staat ook bekend als ”Venetie van het noorden”. Daar hebben ze gelijk in, want overal waar je kijkt zie je water! Natuurlijk niet zoveel als in Venetie, maar je ziet wel duidelijk een overeenkomst. In ben er 5 dagen geweest, wat ik voor mijn doen wel genoeg vond. Stockholm is niet een hele grote stad en je kan alles gemakkelijk te voet bereiken. De mooiste gedeelte van de stad vond ik het oude gedeelte (Gamla Stan). Als ik de prijzen van het eten zag, schrok ik wel… Maar elk persoon weet dat de Scandinavische landen niet goedkoop is. Of ik verliefd op de stad ben geworden? Nee, niet echt.. Stockholm is zeker mooi, maar voor mij zijn er genoeg andere moooiere steden op de wereld. Ik had er meer van verwacht, ik las zulke leuke verhalen over S. Missschien had ik teveel verwachtingen, voortaan het vliegtuig, bus, auto of trein instappen zonder maar een hoge verwachtig. 










Een week na Stockholm ben ik afgereisd naar PARIJS! Vorige jaar december ben ik er een dagje geweest en toen was het wel redelijk koud. Dit keer geen dikke winterjas aan, want het zonnetje brak af en toe wel door. Nu zag ik de stad van een andere kant, wat een behoorlijke indruk op mij maakte. Ik wil nu al terug. Samen met drie vriendinnen gingen we met de bus naar P. Onze reis hebben we geboekt bij Van Nood Reizen. De uitstapjes zaten niet erbij als je een reis boekt. Een drie daagse trip naar Parijs, daar zeg je toch geen nee tegen? Rond de klok van 8 uur reden we naar Rotterdam, eerst een tussenstop om een vriendin op te halen. Daarna reden wij naar Capelsebrug. waar de bus ons zou ophalen. Rond half 5 kwamen wij aan in de hotel, genaamd Ibis Paris Porte d’Italie, net buiten parijs. Maar jongens wat een mooie hotel, voordat we eraan kwamen werd ons als verteld dat het hotel gerenoveerd was. In de Avond zou een ‘familieshow’ zijn, toen het begon dachten mijn vriendinnen en ik al: waar zijn we beland?! Het was totaal niet een familieshow… Dansende vrouwen die schaars gekleed waren… En tot slot stonden ze daar zonder bovenstuk. Voordat wij de ”familieshow” kregen te zien, zat wij te dineren aan een tafel met 2 andere personen, een leuke jonge stel. Toen ik hun verhaal hoorde dacht ik: ik ga mij ook aanmelden voor couchsurfing. Hij, een utrechtse jongen en zij een mexicaan meisje, leerde elkaar kennen via couchsurfing. Ze was nu 2 maanden in Nederland en besloten samen naar Parijs te gaan. Super leuk toch?! De volgende ochtend heb ik een heerlijk ontbijt gehad.We zijn langs alle touristische plekjes geweest en hebben we de avond afgesloten bij de eiffeltoren. En wauw wat een uitzicht, de eiffeltoren is echt het mooist in de avond als de lichtjes lekker flikkeren. De derde en laaste dag zijn we naar Sacre couer geweest. En om 12 uur vertrokkken we weer naar Nederland. Ik heb genoten van de drie zeer korte dagen. Mij zul je nog vaker in Parijs zien!







En ja hoooor ik vier mijn 18e verjaardag in LONDON! Een van de leukste steden, woohoo! Op Zondag 6 oktober word ik dus 18, samen met een vriendin gaan we een weekendje weg. Ik kan niet wachten :D!



6 thoughts on “UPDATE!”

  1. Wat leuk om te zien! OMG, wat vet dat je 2 weken in Brighton 'gewoond' hebt. En dat je naar parijs bent geweest! Verder ben ik drie dagen na jou jarig! Oktober RULEZZ! HAHAH! liefs.

  2. Wat een gereis: Stockholm, Parijs, Brighton! Balen van je schooljaar wel. Toevallig ben ik ook aangemeld bij Couchsurfing, maar de stap om echt er gebruik van te maken vind ik best eng. Het is wel een handig systeem. Die taart is geweldig!

Geef een reactie

